1. LEIEOBJEKT
Tømmerhytte i Fageråsveien 911, 2420 Trysil
2. LEIEPERIODE
Hytta leies ut for en uke av gangen (Søndag til søndag, eller etter nærmere avtale)
3. LEIESUM
Leiesummen varierer fra uke til uke. Se priser på nettsiden Obligatorisk utvask 2800,-
4. DETTE ER INKLUDERT
Sengetøy og håndklær til alle, strøm, 5 sekker ved og 10 kg gass til utepeisen er inkludert i prisen.
5. BETALINGSBETINGELSER
20 % av leiebeløpet betales innen 14 dager etter at kontrakten er undertegnet. Resterende leiebeløp, samt et depositum på kr 10 000,-, må være mottatt av utleier senest 30 dager før ankomst. Dersom bestilling skjer senere enn 30 dager før ankomstdato, må hele leiebeløpet (inkludert depositum) betales samlet.
Ved innbetalt forskudd/leie aksepterer leietaker vilkårene i denne kontrakt.
6. AVBESTILLING
Avbestiller leietaker oppholdet tidligere enn 45 dager før ankomst, returneres forskuddsutbetalingen. Ved avbestilling mindre enn 45 dager før ankomst refunderes ikke innbetalte forskuddsbeløp. Ved avbestilling senere enn 30 dager påløper hele leiebeløpet eks. vask.
7. LEIERS PLIKTER
- Hytta leies kun ut til voksne ansvarsbevisste mennesker.
- Ansvarlig leietaker må være minimum 30 år, og selv til stede i leieperioden.
- Leietaker plikter å behandle hytta med aktsomhet og erstatte all skade som skyldes ham selv eller de som benytter hytta.
- Leietaker plikter straks å melde til utleier enhver skade/ uhell på hytte eller inventar.
- Leietaker skal på ingen måte starte utbedringer uten først å kontakte utleier.
- Ommøblering av hytta skal ikke forekomme.
8. HUSDYR
Det ikke tillatt å ha husdyr inne i hytta.
9. ANDRE VILKÅR
-
Støy og bråk i hytta som er til sjenanse for naboer vil bli påtalt. Tas påtalen ikke til følge, vil umiddelbar utkastelse kunne bli foretatt. Ved en slik situasjon refunderes ikke leiebeløpet.
-
Ved ødelagt inventar eller utstyr, hærverk/skade, selvforskyldt brannalarm eller mangelfull rengjøring vil erstatning kunne bli avkrevd.
-
Det er ikke tillatt å bo mer enn 12 personer (og evt. barn i barneseng) i hytta.
-
Skader som leietaker påfører enheten, skal erstattes av leietaker.
10. UTLEIERS PLIKTER
Utleier plikter å sørge for at hytta er i forsvarlig stand ved leieforholdets start, godt rengjort og sørge for at alle forsikringer er betalt.
11. MANGLER/SKADER
Mangler og/eller skader på interiør/inventar, som ikke er utbedret av leietaker - etter avtale med utleier, vil bli utbedret for leietakers regning.
12. RENGJØRING - LEIETAKERS ANSVAR
Ved avreise skal leietaker rydde etter seg. Dette innebærer at leietaker vasker av eventuelt søl på benker, bord og gulv, tar oppvasken (oppvaskmaskinen skal være tømt), samt fjerner søppel og tomgods fra hytten. Leietaker plikter å utføre alle punkter i «Huskeliste ved avreise», som blir tilsendt ved ankomst. Skulle vårt ettersynspersonell ikke godkjenne ryddingen, kan det bli trukket gebyr fra depositumet til dekning av evt. merarbeid.
13. RØYKEFORBUD
Det er absolutt røykeforbud i hytta. Vi ber alle våre gjester om å respektere dette.
Brudd på dette vil medføre et tilleggsgebyr på NOK 3 500,-.
14. nøkkelKODE
På ankomstdagen får leietager en tekstmelding/SMS med kode til elektronisk dørlås.
15. AVREISE
Ved avreise plikter leietaker å påse at ytterdører og vinduer er forsvarlig lukket og låst.
16. KLAGE
Eventuelle reklamasjoner under oppholdet skal fremsettes overfor utleier umiddelbart. Dette må gjøres innen rimelig tid, og senest kl 10:00 dagen etter ankomst.
Mangelen/feilen kan da rettes snarest, og med minst mulig ulempe for leietaker. Manglende reklamasjon vil normalt medføre tap av retten til senere erstatningskrav.
17. DEPOSITUM
Det kreves et depositum på NOK 10 000,- til dekning av mindre skader, og evt. merarbeid i forbindelse med sluttvask (ref. pkt. 10 og 11), som skyldes leietakers mangelfullt utførte plikter. Depositumet skal betales sammen med resterende leiebeløp (ref. pkt. 3). Depositumet tilbakebetales (med evt. fratrekk) umiddelbart etter at vårt ettersynspersonell har godkjent hytten, senest 3 dager etter avreise.
18. FORBEHOLD/FORCE MAJEURE
Utleier står ikke til ansvar for utilfredsstillende snø/værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold utenfor vår kontroll.